Joyce goes China: 29-02-2012 – 28-05-2012 - Reisverslag uit Voerendaal, Nederland van Joyce Delsing - WaarBenJij.nu Joyce goes China: 29-02-2012 – 28-05-2012 - Reisverslag uit Voerendaal, Nederland van Joyce Delsing - WaarBenJij.nu

Joyce goes China: 29-02-2012 – 28-05-2012

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 December 2011 | Nederland, Voerendaal

Hoi lieve allemaal,

Vanuit mijn veilige Nederlandse plekje schrijf ik jullie alvast dit eerste verslag. Ik kan jullie namelijk mededelen dat ik 29 februari 2012 naar China vertrek en dat ik vervolgens pas op 28 mei 2012 weer voet zal zetten op Nederlandse bodem. Zoals vele van jullie waarschijnlijk al weten kent mijn reis naar China al een hele voorgeschiedenis. Na maanden onzekerheid en telkens weer wel, niet, wel, niet, wel, niet naar China te kunnen gaan kan ik nu mededelen dat het uiteindelijke antwoord ‘wel’ is geworden en dat het ticket nu dan ook eindelijk is geboekt! Ja ja, Joyce gaat in 2012 naar China!

Joyce, een meisje dat van haar thuis houdt en het altijd fijn vindt om familie en vrienden in de buurt te hebben, heeft besloten om voor 3 maanden te gaan afstuderen in China! Is het dapper dat ze gaat of onbezonnen..? Is het gedurfd wat ze gaat doen of toch knettergek..? Is het een goed idee of een slecht idee voor haar om naar China te gaan..? Is het een haalbare beslissing of wordt het zwaar..? Feit is dat ze naar China gaat om daar een hele mooie tijd te gaan beleven, ver van haar eigen vertrouwde bedje!

Ik zal echter niet alleen naar China gaan. Gelukkig gaat Myrle, een goede vriendin die ik op de opleiding heb leren kennen, met me mee. Samen zullen we voet zetten op Chinese bodem. We zullen samen een kamer delen, we zullen daar samen aan ons afstudeerwerkstuk werken, we zullen samen stedentrips maken, we zullen samen alle leuke en minder leuke dingen delen en we zullen samen veel herinneringen overhouden aan deze hoogstwaarschijnlijk heel bijzondere reis.

Voor ons afstudeerwerkstuk zullen wij ons gedurende 2,5 maand gaan inzetten op een Special Need school in Yulin. Dit is een nog vrij nieuwe school die les biedt aan kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking. Op dit moment geven zij les aan een klas met autistische kinderen, een klas met doofstomme kinderen en een klas met kinderen met een mentale beperking. Op de school werkt één docent die een special need opleiding heeft gevolgd. De andere docenten hebben alleen ervaring met werken met special need kinderen of ze hebben via cursussen en werk hun ervaring opgedaan. Aangezien het zorgen voor Special Needs nog in de kinderschoenen staat in China, is onze opgedane kennis in Nederland zeer gewenst op de school. Wij zullen ons er dan ook voor gaan inzetten de kinderen en docenten te helpen en hen dingen bij te leren waar we kunnen. En we zijn daarentegen ook heel benieuwd wat wij van hun kennis, vaardigheden en omgangsvormen kunnen meenemen naar Nederland. Want ook al lijkt het op dit moment alsof de school in Yulin onze hulp nodig heeft en het daarmee eenrichtingverkeer wordt, er zijn vast en zeker ook genoeg dingen die wij van hen kunnen leren!

Met nog 61 dagen op de teller in Nederland tot mijn grote avontuur in China zal beginnen, zijn er nog genoeg dingen om te regelen.. Ook al zijn dingen als het vliegticket, de studiefinanciering, de ov-vergoeding, de spuitenreeks, de aanschaf van een koffer en een rugzak geregeld. Er blijven nog genoeg dingen over. Werk aan de winkel dus! Maar eerst ga ik nog oud op nieuw vieren hier in Nederland en dan ga ik er daarna voor zorgen dat ik van 2012 een onvergetelijk jaar ga maken. Met China op de planning moet dat helemaal goed komen! En de thuisblijvers, die ga ik via deze weg natuurlijk allemaal op de hoogte houden van mijn ervaringen in China!

Ik wens jullie alvast allemaal een hele goeie roetsj en wens jullie veel geluk, liefde en succes in 2012! Maak er allemaal op jullie eigen manier weer een fantastisch en onvergetelijk jaar van!

Liefs Joyce

  • 30 December 2011 - 12:37

    Aniek:

    je eerste verhaal, met de eerste reactie van mij!

    nogmaals, meid ik ben trots op je hoe je je nu, met al die tegenslagen, al staande houdt. Zoals ik ook al eens in eerdere verhalen heb geschreven. Geniet, geniet van ieder moment. Ook als het tegenzit. Achteraf lach je erom en leer je ervan!
    ga alles, voelen horen zien en ruiken. Neem alles in je op wat je maar op kunt nemen. Laat je overspoelen met nieuwe gedachten, ideeën, manieren van leven etc.. Voor je het weet is deze droom voorbij en kom je weer terug in het verwachtingsvolle Nederland.

    Succes met de laatste loodjes en zet nu je genietmodus maar al aan.

    Jij kunt dit!

    Liefs, xx

  • 30 December 2011 - 12:59

    Jennifer Peeters:

    Joyce, een erg moei verhaol. Vanoet NL en Litouwen goan ik dig volgen.

    Moeilijke momenten zullen der altied zien, maar loat de moeie momenten euverheersen. De liers zoevuul in de tied desse daor bis. Neet allein euver de Chinezen en eure cultuur, maar auk euver digzelf en dien vriendschap met Myrle. Sommige vinge dig misjien onbezonnen, maar ik ving dig dapper. Via deze weag wins ik dig den auk ontzettend vuul succes in China!

  • 30 December 2011 - 14:22

    Francis:

    mit vuul plezeer hub ich deen eerste verhool geleze..en go ich de rest och allemool leze...zekersweten!
    ich ving t super dapper van dat"verlege joyceke "zoe wie ich dich koos...groetjes en tot straks..Francis

  • 30 December 2011 - 14:33

    Gardie:

    He Joyce, wij vinden het heeeel knap dat je China aandurft en wij weten zeker dat het voor jullie een leuke, leerzame ervaring wordt.
    Wij zullen zeker via deze site jou gaan volgen. gr. Kerkrade

  • 30 December 2011 - 15:38

    Denise Vrusch:

    Joyce, wat super dat het dan toch gaat gebeuren! Succes met het regelen van alles! Goeie roetsj! Groetjes Denise

  • 30 December 2011 - 19:53

    Vluggen5:

    Goed dat je deze stap zet! Zeker een groot avontuur, maar beslist een avontuur die de moeite waard is. Wij wensen jou en Myrle heel veel toffe, onvergetelijke moment toe. We zullen je verhalen allemaal lezen en ja, we zullen je missen.

    Goeie roetsj en heel veel Geluk, Liefde, Gezondheid, succes en plezier in 2012. Op naar China.

    Liefs
    Robert en Chantalle,
    Jasper, Pieter en Thijn

  • 30 December 2011 - 20:38

    Imke:

    Lieve Joyce,

    Het eerste verslag heb je al geel boeiend en mooi geschreven. Ik verheug mij nu al op al je avonturen en belevingen. Ik wens je heel veel plezier en vooral een mooie en bijzondere tijd van je leven. Ik ga je wel missen hoor! Ik ben supertrots op mijn nichtje dat ze dit gaat doen. Wie had dat gedacht mijn nichtje Joyce naar China! Je gaat het daar vast en zeker helemaal naar je zin hebben en het onderwijs in China een hoop kennis bijbrengen. Het jaar 2012 zal voor jou een leerzaam jaar worden, met een lach en een traan. Nu nog even oud op nieuw vieren en dan gaan met China bovenaan!

    Dikke kus Imke

  • 31 December 2011 - 12:50

    Marlies:

    Het zal zonder meer bijzonder worden

    !!!!!!

  • 07 Januari 2012 - 17:06

    Go Joyce!:

    Dag Joyce!

    Nog op de valreep de allerbeste wensen voor 2012!

    Tegek, dat je naar China gaat!
    Powerwoman Joyce gaat 2012 nooit meer vergeten en daar heb je zelf voor gezorgd!
    Ik ben benieuwd en wens je alvast héél véél plezier!
    Gr,

    Sven

  • 10 Februari 2012 - 13:16

    Gerdiena:

    Heel veel succes met verdere voorbereiding!
    ( Heel ) misschien zien we elkaar nog!
    Zoniet, ik ga je zeker weten volgen via de website!

  • 15 Februari 2012 - 09:59

    Roel Turlings:

    Super dat je dit doet, het zal je horizon en je kijk op veel zaken zeker doen verbreden.
    Succes. m. vr. gr. Roel Turlings

  • 29 Februari 2012 - 10:47

    Dusty:

    goeie reis!

  • 01 Maart 2012 - 10:27

    Gardie:

    Hoi Joyce en Myrthe, jullie zullen nu wel al op de helft van de reis zitten,vanuit Kerkrade een goede reis en veel plezier

  • 01 Maart 2012 - 14:57

    Tess:

    Ja hoor, ik zit al op je reisverslagen te wachten ;)

    Groetjes,

    Tess xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14502

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 26 Juli 2014

Au Pair New Zealand

29 Februari 2012 - 28 Mei 2012

afstuderen in Yulin

Landen bezocht: