Bye bye Paeroa, Auckland here I come! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Delsing - WaarBenJij.nu Bye bye Paeroa, Auckland here I come! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Delsing - WaarBenJij.nu

Bye bye Paeroa, Auckland here I come!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Het is hoog tijd voor een nieuw reisverhaal! Het heeft erg lang geduurd voordat ik een nieuw verhaal kon schrijven! En er is veel gebeurd in de afgelopen 3 weken, dus laat ik maar snel beginnen!

Ik was bij het laatste verslag geëindigd met het feit dat de familie de organisatie had gebeld en dat de organisatie goedkeurde dat we het contract zouden ontbinden en dat er een nieuwe familie voor me zou worden gezocht..

Vlak na deze beslissing is de vader van het gezin naar het werk gegaan. Hij werkt als een ‘driller’ en werkt altijd 1 maand en is daarna 1 maand vrij. Ik heb daarom met de familie afgesproken t/m 14 februari te werken. De vader komt die dag terug van het werk en zal vervolgens 1 maand thuis zijn. Dit maakt het voor hun iets makkelijker dat ze geen au pair meer zullen hebben. Ze hebben overigens nog een andere nanny (een oudere vrouw uit de buurt) die ook vaker op de kinderen let. Zij doet ook altijd de nachtdiensten als de moeder een nachtdienst op het werk heeft. Voor mij kon het aftellen dus nu echt beginnen!

Doordat de vader naar het werk was, betekende dit voor mij dat ik langere dagen moest gaan werken. Er waren dagen bij dat ik van 6.00u in de ochtend tot 18.00u/19.00u in de avond werkte. Deze dagen vielen lang en het was hard werken, maar ik heb het gelukkig allemaal overleefd, hihi! Gelukkig kon ik in de ochtend altijd naar playcentre gaan met de kinderen. Dat was een leuke onderbreking van de dag. Ik heb daar ook een aantal andere moeders leren kennen waarmee ik in het playcentre altijd een leuk contact had!

De afgelopen twee weekenden heb ik samen met een andere Nederlandse Au Pair op beide zondagen een uitstapje gemaakt. Zij zat een dik uur van mij af en kon de auto van haar familie gebruiken. Zij vond het gelukkig geen probleem om mijn kant op te komen, waardoor we samen twee super gezellige dagen hebben gehad. De eerste zondag zijn we naar ‘The Karangahake Gorge’ geweest. Dit is een wandelgebied tussen Paeroa en Waihi. Hier hebben we een heerlijke wandeling van ongeveer 2,5 uur gemaakt! Het was heerlijk weer (soms zelfs iets te warm, haha) en ik heb die dag dan ook weer een heerlijk kleurtje gekregen! Na de lange wandeling zijn we gezellig bij een barretje iets gaan eten en vooral ook héél veel drinken! Want uiteraard had ik er niet aan gedacht een flesje water mee te nemen.. lekker slim, haha! Na de heerlijke lunch hadden we nog tijd en zijn we naar een waterval in de buurt geweest. Geen mega grote waterval, maar wel super mooi om te zien!! Even lekker met de voetjes in het water geweest en daarna zijn we terug gereden naar Paeroa. Vervolgens hebben we nog een drankje in het dorp gedaan en toen heeft ze me thuis afgezet. Het was een heerlijke dag!

De tweede zondag hadden we in eerste instantie geen idee wat we zouden gaan doen! We besloten om naar een ander dorpje in de buurt te rijden, namelijk Te Aroha. Daar was het Information Centre geopend en dus besloten we daar een kijkje te nemen wat er in de buurt te doen was. Helaas bleek er niet super veel te doen in Te Aroha. Er was aangegeven dat er een mooie geiser te zien was die iedere 40min water omhoog spuit en aangezien ons dat wel interessant leek zijn we daar naartoe gelopen. Daar hebben we 15min op een bankje gewacht om vervolgens de geiser het water omhoog te zien spuiten. Helaas viel dat een beetje tegen. Het water leek nog geen meter van de grond te spuiten. Nu kwam de geiser wel van 70m diep, maar het zag er lang niet zo spectaculair uit als dat we dachten dat het zou zijn, haha! Vervolgens zijn we terug gelopen naar het Information Centre. We hadden op een verkeersbord zien staan dat er 25km verderop een waterval was. Aangezien we niet helemaal die kant op wilden rijden voor een volgende tegenvaller, besloten we na te vragen of het de moeite waard was om daar naartoe te gaan. De mevrouw vertelde ons dat het zeker de moeite waard was. Het zou niet zo mooi zijn als de Niagara Watervallen, maar het zou absoluut de moeite waard zijn om er naartoe te gaan. We waren overtuigd en daarom besloten we, na eerst nog een lekkere lunch te hebben genuttigd, om naar de waterval toe te rijden. Het was een leuke reis naar de waterval toe. De ‘highway’ is een weg die gewoon loopt zoals het landschap loopt.. Dat wil zeggen: gaat het landschap bergop en bergaf, dan doet de highway dat ook. Dit zorgt voor een achtbaangevoel als je in de auto zit en iedere keer als je bergaf gaat krijg je kriebels in je buik, haha!

Na een mooie rit kwamen we aan bij de Wairere Falls We konden vanaf de parkeerplaats al de waterval hoog in de berg zien. We zagen al meteen dat we er geen spijt van zouden krijgen dat we hier naartoe zijn gekomen.. wat een prachtige waterval! Op de parkeerplaats stond een bord met de potentiele wandelingen die je kon maken. Er was volgens het bord een wandeling van 45min naar het eerste uitzichtpunt en er was een wandeling van 1,5uur naar de top van de waterval. Wij besloten de wandeling naar het eerste uitzichtpunt te doen. Het was namelijk al wat later op de dag en het was daarnaast ook erg warm.. en de wandeling was uiteraard bergop. Na een wandeling van een dik uur door een prachtig gebied kwamen we aan bij het uitzichtpunt. Het was een hele beklimming, maar het was de moeite meer dan waard! Wat een prachtige waterval!! We hebben lekker even uitgerust bij het uitzichtpunt en genoten van het uitzicht. Vervolgens zijn we heerlijk terug gewandeld naar de auto. Uiteraard vooral ook heerlijk, omdat die wandeling bergaf was, hihi! Vervolgens zijn we met de auto door de achtbaan weer terug gereden richting Paeroa. Daar besloten we samen nog een hapje te eten om de gezellige dag af te sluiten! Het was super gezellig en we hebben afgesproken dat als ik bij mijn nieuwe gezin ben ik een keertje bij haar en haar gezin op bezoek zal gaan! Daar kijk ik nu al naar uit!

Ja.. jullie lazen het goed.. “als ik bij mijn nieuwe gezin ben.” Want dat is namelijk geregeld! Woehoeeew!

Een week nadat ik contact had gehad met de organisatie en zij op zoek zouden gaan naar een nieuw gezin kreeg ik een mail met het dossier van een potentiele nieuwe familie! In de mail stond de vraag of ik meteen contact met ze wilde opnemen om een interview te plannen. Via de sms hebben we afgesproken dat ze me zaterdags zou bellen. Dit hebben we gedaan en de host mom heeft me veel verteld over hun gezin en hun manier van leven. Het klonk allemaal super interessant en ik had er een goed gevoel over!! De moeder is Nieuw-Zeelandse en werkt als stewardess. Dat betekent dat zij soms enkele dagen van huis is en dan heeft ze de au pair nodig om voor de kinderen te zorgen. Ze gaat ervan uit dat het ongeveer 35 uur per week zijn. De vader van het gezin komt uit Zuid-Afrika en hij werkt als een “rigger”. Dat laatste wil zeggen dat hij helpt bij het op- en afbouwen van concerten en andere zware dingen en onder andere ook helpt bij verhuizingen. De moeder heeft een dochter van 8 jaar oud uit een eerder huwelijk en samen hebben ze 2 dochters van bijna 5 jaar en bijna 2 jaar oud. Dat betekent dus dat ik van een gezin met 3 jongens naar een gezin van 3 meiden ga!! Ze wonen trouwens in Auckland! Dus dat is helemaal ideaal!

Na het telefoongesprek met de moeder heb ik de maandag erna geskypt met de hele familie. Het was een heerlijk drukke boel! Alle drie de meiden waren heel enthousiast en wilden hele verhalen aan me vertellen. Ook de ouders kwamen leuk en warm op me over! De dag erna heb ik weer contact met ze gehad en hebben zij me gevraagd of ik hun au pair wilde worden. Ze hadden op dat moment al een au pair, maar die ging vertrekken omdat het au pair zijn haar toch niet zo aan sprak.. zij wilde liever gaan reizen! Op de vraag of ik hun au pair wilde worden heb ik JA gezegd! Mijn gevoel zei dat het goed zou komen en ik heb besloten daar op te vertrouwen!

De vader van het gezin waar ik verbleef in Paeroa zou me zaterdag de 15e naar Auckland brengen. Hij moest wat spullen ophalen in Auckland en zou dat op de 15e doen zodat ik dan ook meteen vervoer naar Auckland had. Heel lief natuurlijk.. maar helaas.. 2 avonden voor mijn vertrek naar Auckland besloot hij me doodleuk even te vertellen dat hij niet naar Auckland ging en ik dus geen vervoer had. Het benadrukte voor mij nog maar eens dat het goed was dat ik geen 6 maanden bij hun hoefde te blijven. Ik geloof niet dat het zou hebben gewerkt.

Gelukkig besloot de host mom in Paeroa dat ik de vrijdagmiddag vrij mocht hebben, omdat ik al veel uren had gedraaid in die week. Ik ben toen ’s middags naar het Paeroa Information Centre gegaan om een bus-ticket te regelen. Ik had de keuze tussen een ticket om 9.30u en een ticket om 16.45u. Ik heb toen besloten voor de vroege te gaan. Vervolgens heb ik met mijn nieuwe host mom in Auckland gebeld en die vond het geen enkel probleem om mij bij de bus-stop in Auckland op te halen. Mijn reis was dus helemaal geregeld! Stiekem was ik best een beetje trots op mezelf, hihi! De rest van mijn laatste dagje in Paeroa heb ik mijn koffer ingepakt en de kamer gepoetst. De dag erna vroeg op, lekker nog even gedoucht, ontbeten en vervolgens heeft de familie me afgezet bij de bus-stop in Paeroa. Eindelijk zat mijn tijd hier erop! Ik ga de kinderen toch wel missen maar kijk uit naar mijn nieuwe avontuur!!

Na een busreis van 2,5uur kwamen we aan in Auckland!! Het was een prima busreis en ik heb weer de kans gehad om van het mooie landschap te genieten! Aangekomen bij de bus-stop in Auckland kwam de moeder met de dochters me ophalen. Ik werd meteen door de meiden overstelpt met verhalen. Ik was enthousiast! Eenmaal bij hun thuis kreeg ik een rondleiding en even lekker wat drinken aangeboden om bij te komen van de reis. Ze wonen op dit moment in een huurhuis. Het is wat aan de kleine kant, niet heel mooi en het grote nadeel is dat ze niet echt een tuin hebben.. maar naar mijn mening valt het allemaal best wel mee. Ze gaan binnenkort een nieuw huis bouwen en daarom wonen ze nu zolang in het huurhuis.

Ik heb ook kennis gemaakt met de huidige au pair. Zij zal nog een weekje blijven. De moeder moest vandaag namelijk werken op een vlucht naar Los Angeles en komt woensdag terug. In die tijd zal de huidige Au Pair mij al een beetje inwerken en me wat van de omgeving laten zien. Zaterdagmiddag zijn we naar het centrum van Birkenhead (de wijk van Auckland waar ik verblijf) geweest en naar een speeltuin geweest. De meiden zijn heel lief! Het zijn wel een beetje diva’s en ze hebben een sterk eigen willetje.. maar dat is alleen maar een leuke uitdaging, hihi!

’s Avonds ben ik met de huidige Au Pair naar het centrum van Auckland geweest. Met de bus is het maar 15 minuten, dus dat is lekker dichtbij! We zijn naar het Lantern Festival geweest. Dat is een festival ter eren van het Chinese nieuw jaar! Voor eventjes leek het weer even alsof ik in China was, hihi! Heel veel mooie lampionnen en typisch Chinese dingen. Ook hadden ze heel veel lekker chinees eten! Daarna zijn we nog naar een bar geweest waar heel veel backpackers komen en vervolgens zijn we met de nachtbus naar huis gegaan! Het wordt nog even goed oefenen met de wegen hier.. alles lijkt zoveel op elkaar dat ik waarschijnlijk nog wel een keertje de bushalte ga missen, haha! Maar hopelijk valt het allemaal mee!

Vanochtend ben ik samen me de host mom, de meiden en de au pair naar een markt in de buurt geweest. Hier hebben we even rondgeslenterd en vervolgens zijn we terug naar huis gegaan om de moeder af te zetten. Zij moest zich namelijk gaan klaarmaken voor haar werk. Wij hebben onze zwemspullen gepakt en zijn richting het strand gegaan! EINDELIJK na 1,5e maand in Nieuw-Zeeland ben ik op het strand geweest en heb ik de zee gezien! Ik was helemaal gelukkig! Wat een prachtig strand! Lekker even in de zee gezwommen met de kinderen en even lekker in de zon gelegen :). Lekker even kunnen genieten!

Het is natuurlijk allemaal weer even wennen en ik heb al wat dingetjes van de huidige au pair gehoord die iets minder zijn aan dit gezin. Zo zullen ze niet snel iets van eten kopen dat de au pair graag zou willen en eten ze weinig groente en fruit. Maar ik zie wel hoe dat gaat en zal het zelf wel ervaren. En mocht iets me storen dan kan ik dat nog altijd op een nette manier met de familie bespreken. Belangrijker voor mij is dat het een vriendelijk gezin is met 3 leuke meiden. Op dit moment voelt het goed en ik hoop dat dat zo blijft! En minder leuke dingetjes zullen er altijd zijn, dus daar laat ik me niet door uit het veld slaan! Komt allemaal goed!!

Voor nu voel ik me opgelucht dat het zo is gelopen en ik ga ervan uit dat ik vanaf nu een super leuke tijd tegemoet ga! Ik ga er in ieder geval het beste van maken en genieten!
Morgen begint de week en zal ik dus heel veel nieuwe indrukken opdoen! Ik ben benieuwd!

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat in Nederland!

Tot snel!

Heel veel liefs vanuit een zonnig en warm Nieuw-Zeeland!

Ps. Foto’s en mijn nieuwe adres volgen snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 14461

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 26 Juli 2014

Au Pair New Zealand

29 Februari 2012 - 28 Mei 2012

afstuderen in Yulin

Landen bezocht: