Kia Ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Delsing - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Delsing - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk is het zover: Joyce IS in Nieuw-Zeeland!

Uiteraard ging daar wel nog een hele periode aan vooraf voor het daadwerkelijk zover was, dus laat ik bij het begin beginnen..

Al een tijdje liep ik met het idee om nog eens een reis naar het buitenland te maken. En dan niet naar de Camping om de hoek, maar nog eens een echte verre reis zoals China. Na lang oriënteren (wat wil ik en wat past bij mij?) heb ik er toen voor gekozen om me bij Travel Active aan te melden als Au Pair voor Nieuw-Zeeland. Geen makkelijke beslissing na alles wat er het afgelopen jaar gebeurd is, maar mama wist van dit plan af en vond sowieso altijd al dat ik moest gaan nu ik de kans had en dat sterkte mij alleen maar in het maken van de beslissing.

Na weken van formulieren invullen en met families in contact komen was het afgelopen 5 december zover.. eindelijk een match met een gezin wat mij heel graag als au pair wilde hebben! Zo graag dat ze me het liefst al 1 januari in Nieuw-Zeeland hadden willen hebben! Helaas voor hun, maar gelukkig voor mij (want nu kon ik met oud op nieuw nog lekker thuis zijn en had ik daarna nog een aantal dagen de tijd om mijn koffer in te pakken) kon dat niet, want ik moet eerst nog deelnemen aan oriëntatiedagen hier in Auckland. Deze waren voor begin januari vastgesteld op 8 en 9 januari en dat betekende voor mij 5 januari al vertrekken. Gelukkig was het voor het gezin geen probleem als het iets later in de maand zou zijn. 5 december een match hebben en 5 januari moeten vertrekken, zorgde voor een kort maar krachtige voorbereidingstijd! Zover ik nu weet is het me toch gelukt alles te regelen en in te pakken, maar mocht ik er de komende tijd achter komen dat ik toch iets vergeten ben, dan is dat jammer. Het koffer inpakken had overigens wel nog wat voeten in de aarde.. want een half jaar weg gaan en 23 kilo mee mogen nemen in het koffer en 8 kilo in de handbagage is zelfs voor mij onmogelijk gebleken. Eerst had ik 1,5 kilo teveel in het koffer, maar dat hebben we gelukkig nog kunnen oplossen door wat dingen te verschuiven. De handbagage heb ik niet gewogen, maar we waren er thuis in Nederland alle drie wel van overtuigd dat ik daar overheen was, haha (waarschijnlijk iets van 10 i.p.v. 8 kilo)! Gelukkig heb ik er gedurende de hele reis geen opmerking over gekregen, dus alle spullen zijn mooi meegekomen tot in Auckland :)!

Op zondag 5 januari ben ik om 15.00u met papa, Jordy en Anke vertrokken richting het vliegveld van Düsseldorf. Daar gekomen heb ik het koffer ingecheckt en hebben we vervolgens nog gezellig wat gegeten bij de Mc Donalds. Om 17.45u was het helaas toch echt tijd om afscheid van elkaar te nemen en begon voor mij de reis naar de andere kant van de wereld dan toch echt! Nog even geknuffeld met de mannen en Anke (uiteraard kwam de tuut uien daarbij tevoorschijn, haha) en vervolgens via de security naar de gate van de eerste vlucht: Düsseldorf – Frankfurt. Uiteraard stelde die korte afstand niet zo veel voor, voordat je goed en wel in de lucht bent begin je namelijk alweer met landen. Na een korte wachttijd op het vliegveld van Frankfurt ging de reis verder richting Bangkok. Helaas niet de meest comfortabele vlucht, want het vliegtuig was voor zo’n verre reis (10 uur vliegen) wat krap en de meneer naast me vond dat hij zich best wel breed mocht maken richting mijn kant, zodat hij en zijn vrouw wat meer ruimte hadden. Gelukkig was ik moe, en heb ik het grootste gedeelte van de vlucht geslapen :)!

Aangekomen in Bangkok heb ik eerst moeten uitzoeken bij welke gate mijn volgende vlucht zou vertrekken. Kom ik in het midden van de hal aan, hangt er nergens een bord met daarop de gate van mijn vlucht vermeld. Wel hing er een bord dat er gates waren aan de East-side (600m lopen) en aan de West-side (400m lopen). Ik aan een medewerker gevraagd of zij me kon helpen.. maar nee, ik kon het beste even naar de informatiebalie lopen, die waren of aan de east of aan de west kant geopend. Je kunt al raden wat gebeurde.. ik loop naar de West kant om vervolgens daar te horen dat ik aan de East kant moet zijn, haha! Nu is lopen natuurlijk helemaal niet zo erg.. maar als je een rugzak hebt die meer dan 8 kg weegt en nog een handtas helemaal hebt volgepropt dan vraag je je af of je niet gewoon in een keer de goede kant op had kunnen lopen (of dat je misschien wat minder gewicht in je tassen had kunnen proppen, haha dat kan natuurlijk ook!) Eenmaal aan de goede kant aangekomen heb ik daar bij de informatiebalie de toegang tot het internet gevraagd en even met papa kunnen bellen via Viber. Daarna nog even lekker wat gedronken en vervolgens maar gaan wachten bij de gate. Daar gekletst met een Duitse moeder die in haar eentje op reis was met haar kinderen van 3 en 5 (van Duitsland naar Nieuw-Zeeland). Vervolgens mocht ik dan eindelijk in het vliegtuig voor de allerlaatste vlucht. In eerste instantie vertrekken we al een half uur later, omdat bij twee mensen iets mis bleek te zijn met ticket en paspoort, waardoor zij niet mee konden en hun koffers nog uit het vliegtuig moesten worden gehaald! Vervolgens rijdt de piloot naar de startbaan om er daar achter te komen dat de papieren om naar Nieuw-Zeeland te mogen vertrekken niet in orde zijn, oftewel; weer terug naar de ‘parkeerplaats’ met het vliegtuig om daar nog een keer 3 kwartier te wachten totdat we dan uiteindelijk toch vertrekken. De start van de 10,5 uur durende vlucht naar Auckland was, met bijna twee uur vertraging, een feit. Gelukkig was het wel een comfortabele vlucht deze keer. Toen we op een gegeven moment tijdens deze vlucht boven Australië zaten begon net de zon op te komen, wat zorgde voor een prachtig mooi uitzicht vanuit het vliegtuig!

Om 13.05u (Nieuw-Zeelandse tijd, dus voor jullie 00.05u.. want jullie lopen 12 uur achter op Nieuw-Zeeland) landden we dan eindelijk op de eindbestemming voor vandaag! Uiteraard moet ik daar wel echt nog even bij vermelden dat, dalend richting de landingsbaan, ik al een stukje van Nieuw-Zeeland van boven heb kunnen zien en wat zag dat er prachtig uit zeg!!

Vervolgens met de shuttlebus richting het hotel, ingecheckt en eindelijk lekker kunnen douchen! Dadelijk rond 19.00u Skypen met papa en Jordy, want die rollen in Nederland dan net uit hun bed! Ook komt rond die tijd nog een andere Nederlandse au pair aan op het vliegveld van Auckland, met wie ik vooraf aan de reis al een leuk contact had opgebouwd. Zodra zij in het hotel is gaan we samen gezellig een hapje eten! En daarna lekker slapen, want ik ben moe genoeg van de lange reis!

Voor nu was het dat wat ik te vertellen had :)! De komende twee dagen staat de oriëntatie op het programma en aan het eind van de tweede dag komt het gezin me hier in het hotel ophalen en zal de reis worden voortgezet naar hun thuis. Dat is nog wel een stukje rijden, maar dat is alleen maar mooi meegenomen.. want vanaf dan ga ik eindelijk meer zien van dit super mooie land! Tijdens de reis hier naartoe heb ik me wel eens afgevraagd wat me heeft bezield om voor een land zó ver weg te kiezen, maar het land van bovenaf een beetje gezien hebbende, ben ik nu al blij dat ik deze kans heb gegrepen!

Fijne dag allemaal!

Dikke kus uit Nieuw-Zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 14463

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 26 Juli 2014

Au Pair New Zealand

29 Februari 2012 - 28 Mei 2012

afstuderen in Yulin

Landen bezocht: